söndag 30 december 2012

HURRA, det regnar ute!!!

och måste det regna  eller snöa ordenlig i morgon också,så blir det inte så mycket fyrverkeri och raketer.
Assistenten är nära mig i köket och titter ut hela tiden, hon blev så skrämd i går av en raket som kom så nära fönstret.Nu har vi bäddat för morgondagen, har gort en liten håla till henne längst in i stora gardaroben,Hon har provligget och godkänt sitt väl isolerade gömställe.Så nu håller vi tummerna att nyårsfirande inte blir så jobbig för henne och alla andra djur här i Göteborgs innerstad.

6 kommentarer:

  1. Ja, dyr bliver så bange - så krydsede fingre for regn eller sne! Her i Danmark lover de storm, rusk og noget regn. Kan du have et rigtig godt nytår! Tak for det gamle år - håber vi atter 'ses' i 2013 ;O)

    SvaraRadera
  2. Önskar dig och din assistent ett gott nytt år med tysta inte så skrämmande raketer..kram Irene

    SvaraRadera
  3. God fortsättning!
    Hos mina föräldrar där vi firade nyår var det mycket smällare. Tur att hundarna inte är rädda. Det är hemskt när djuren är rädda. Min förra häst var mycket rädd för raketer och smällare så jag tillbringade många nyårsaftnar i stallet.
    Jag mår bättre nu, värken släpper som tur är.
    Trevlig kväll!!!

    SvaraRadera
  4. Godt nytt år til deg og assistenten!
    Takk for godt bloggvennskap i 2012.
    Lykke til med alle planer for 2013! :)

    SvaraRadera
  5. Heisann!
    Godt det er et helt år (nesten) til neste fyrverkeri, og assistenten kan slappe av.
    Ønsker dere alt godt for det nye året.
    Stor kram fra oss i Bjerkestien

    SvaraRadera
  6. Oj,oj lilla, söta fröken (?) Assistenten! Vår Maija hälsar att hon förstår! Maija gömmer sig under sängen medan grannarna eldade på! Det gick visst utmärkt även om det regnade...:(!
    Åh Wenche! Måste säga att jag längtar efter att få se dig! Det var såååå länge sedan!/Anja

    SvaraRadera