torsdag 23 september 2010

Jag har hört att fjellbönderna i gröna dalen har fått EU penger och har börjar röja i olivlunderna.

Jag måste åka en sväng och titta till nisserna ,tänk om de måste flytta  nu om det blir för mycket ordning och spring under  de gamla olivträden.
Hoppas förstås också att få se detta fantastiska, när flytt fåglarna slår sig ner för en kort tid i dalen efter resan över alperna.De stannar inte länge, de skal vidare över medelhavet och verkar ha bråttom.
http://www.youtube.com/watch?v=FvGomm2OpsM

4 kommentarer:

  1. Oj, oj Wenche! Ha det så underbart! Hoppas att tomtarna inte fått några usla EU- pengar så att de kan trivas i sin egen ordning!;))! /Anja

    SvaraRadera
  2. Hej Wenche, jag vill ge dig en award (som du kan hämta på min blogg) för din trevliga blogg med alla fina teckningar o målningar o dess historia.. kramar

    SvaraRadera
  3. Hej Irene
    Tack för dina fina ord,
    Fast jag vet inte riktigt vad en avard betyder betyder.
    kram

    SvaraRadera
  4. Oh!!! I love this... wish I had a few helping me! You are amazing Wenche! What a talent. ;>) Kram Carol

    SvaraRadera