söndag 17 januari 2010

Nu skal jag snart ha en ny utställning


Förre året när jag hade en utställning i Göteborg om Nordisk folktro,kom det springande in en man med en bibel i handen och ville frälsa mig.
Han pekade på mina bilder(i mitt tycke alldeles för snälla bilder)och berättade att eftersom jag hade målat demoner så skulle jag hamna i helvete.
Först blev jag lite nervös, jag trodde han var skvatt galen.
Men sedan när jag tänkte efter,så fann jag det egendomligt och mycket fascinerande.
Demoniseringen av naturväsen finns faktisk kvar även i dag ( för vissa förstås)
Nu är jag ju lite nyfiken om jag får besök igen, för denna gången skal jag inte bara ha med naturväsen men också nordens gudinnor, och det måste ju vara extra illa.

http://www.youtube.com/watch?v=tly06aWW_OE&feature=related

9 kommentarer:

  1. Var kommer denna utställning att äga rum? Låter som verkligen intressant utställning!

    SvaraRadera
  2. Bildene er heilt utruleg fine!
    Ha ein fin søndagskveld.

    SvaraRadera
  3. Hej Caramel
    Utställningen är på galleri Oliven i början på mars.Jag skal medela sedan ordentligt.
    Ha en god kväll och hälsa katterna.

    SvaraRadera
  4. Heisann!

    Ja, vi må få med datoen på utstillingen. Den forrige missa jeg jo!
    Godt at du har fått tid til å forberede den.
    A propos forrige:
    Det er jammen mange hendelser en utsettes for, godt du tar det pent... Det er nok mest synd på mannen i dobbel forstand!
    Boka Roles of the Northern Goddess som jeg nevnte, er her ved siden av meg. Ganske omfattende, mye stoff- ennå ikke fått lest i den, bare bladd.
    NOK EN GANG, EN HERLIG TEGNING!

    SvaraRadera
  5. Hej..Åh vad spännande..Jag är ju från Göteborg Bor 10mil i från nu. och kanske om jag får reda på när kan jag och min Mor som älskar konst titta förbi..Har du sett mitt inlägg för ett par dagar sen,,Underlägget jag köpte till min dotter hade troll på..Super fint...Kram

    SvaraRadera
  6. Hej Susanne
    Jag såg dina gulliga troll, jag är ofta inne på din blogg, även om jag inte alltid skriver.
    Utställningen är 12/3-19/3 på galleri Oliven ,Olivedalsgatan 16.Det är konstföreningens lokaler så man måste vakta utställningen själv.Därför är jag jätteglad om det kommer lite folk så att det inte blir långtråkigt.

    SvaraRadera
  7. Du målar helt fantastiska tavlor! Skulle gärna komma och se din utställning om det inte var så långt borta!

    SvaraRadera
  8. How I wish I could come to your exhibition! Best of luck and many blessings!
    Ulla

    SvaraRadera
  9. Vad synd att jag bor så långt ifrån...Lycka till med utställningen!
    Kram Ninni

    SvaraRadera